Sony HDR-CX505VE zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HDR-CX505VE zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Roelof65 23-04-2011
Geschreven voor: Sony HDR-CX505VE zwart

Nu 15 maanden in mijn bezit en ik vind dit een geweldige goede camera ,ook met tegen licht ja zels tegen de zon in filmen gaat geweldig goed.Met felle zon is het display wat minder goed tezien en dat is dan ook het enige min puntje.Zelf monteer ik het met Edius 6 en dat gaat ook geweldig goed en realtime .

arie broekhuizen 07-06-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX505VE zwart

Ik heb deze Camera inmiddels ruim 3 maanden in bezit. Fantastische Camera. Zeer lichtgevoelig. Heb tijdens mijn vakantie gefilmt in donkere cathedralen waarbij ik tijdens het filmen van fresco's op mijn camera meer details kon onderscheiden dan met het blote oog. Geluidskwaliteit iets minder. Soms tamelijk veel lawaai specifiek bij opnamen met veel wind. Geheugen van 32 GB ruim voldoende en ook de batterijduur was dagelijks meer dan voldoende voor 1 batterij (wel een reserve batterij meegenomen).
Heb de ontbrekende zoeker niet echt gemist. LCD scherm was ruimschoots instelbaar om ook tijdens felle zon goed te kunnen zien wat er gefilmd werd. ben nu bezig om de opnamen (HD HQ) te verwerken met Pinnacle Studio 11. Programma (Studio 11) crashed nog wel regelmatig maar dat ben ik gewend van Pinnacle.

BBatTelfort 16-02-2010
Geschreven voor: Sony HDR-CX505VE zwart

Begin januari heb ik de Sony CX505 aangeschaft. Veel onderzoek verricht wat de beste (voor mij) HD camera zou zijn. Ik ben op de CX505 uitgekomen. Het is een lichte camera en zeer compact. Voelt degelijk aan, en alle aansluitingen zien en voelen ook degelijk. De meest sterke punten t.o.v de concurrent zijn tevens mijn belangrijkste aanschaf criteria. Goede steadyshot (stablisatie in 3 richtingen) en deze werkt erg goed. Licht gevoelig. Dit is werkelijk erg goed. Weinig noise bij donkere opnamen. Zelfs in de apresski tenten waar het licht zwak is, en bovendien veel lasershows laat de camera zich niet van de wijs brengen en houdt de focus op het onderwerp dat ik wil. De autofocus werkt snel en erg goed. Het groothoek bereik is minder. Daarvoor heb ik een wide angle converter besteld (0.7x) Canon WD H37II. Dit probleem kent elke compacte HD camera.
Het beeldmateriaal wordt in AVCHD (mts)formaat opgeslagen op intern flash geheugen. Voordeel: geen gezoem van motoren, energie zuinig, geen harddisk crash en geen geleur met tapejes en capturen.
FULL HD opnemen 1080i op alleen intern geheugen heeft een maximale opslag van 3:45 uur. Dus geen 13 uur wat elders staat vermeld.
Bij normaal gebruik houdt de accu het ongeveer 60 minuten vol. Een NP-FH100 accu als accesoire is aan te raden.

Voor het monteren van filmpjes kan ik Sony Vegas Pro aanraden. Redelijk eenvoudig in gebruik met erg goed geluid en beeld als resultaat.

Ik heb van een collega een canon hf10 mogen lenen, voordat ik de Sony aanschafte. Beeld van Canon is iets scherper, maar de kleuren van Sony zijn veel mooier en de beelden vloeiender. (beide gemonteerde met Premie Pro CS4)

Na het zien van mijn wintersport filmpje hebben diverse kennissen dezelfde camera of de CX520 aangeschaft. De CX520 is gelijk aan de CX505 maar dan met 64GB intern geheugen ipv 32GB en heeft een USB input. Hierdoor kun je de gemonteerde film terug schrijven naar de camera, voor het geval je geen HD afspeel-programmatuur hebt.

Het gemonteerde materiaal speel ik af met een NMT (network media tank) ofwel een media player. Aanrader hiervoor is de DUNE BDPRIME.

Ik heb inmiddels heel wat gefilmd, in de meest moeilijke omstandigheden. Sneeuw, Zon, weinig licht en teveel licht, snelle bewegingen. Naar mijn mening heeft Sony een geweldige camera geproduceerd. Kosten baten verhouding is geweldig.

Rest mij nog te vertellen, dat ik (wel met veel camera ervaring) de camera gebruikersvriendelijk vindt. Indien een Nederlands product wordt gekocht (opletten bij aanschaf) dat is de handleiding in het nederlands maar ook de menu's op de camera. Dit voor degene die het engels te moeilijk vinden.

bovendeerdt 29-11-2009
Geschreven voor: Sony HDR-CX505VE zwart

Lang getwijfeld tussen de CX505 en de SD200. Als je voor de SD200 32 GB (2 x 16 HD SDHC) aan kaartje koopt zit je ongeveer aan dezelfde prijs. Voor mij is lichtgevoeligheid erg belangrijk. De meeste camera's doen het goed in normale lichtomstandigheden maar laten het afweten zodra er wat weinig ligt is of juist teveel. De Sony CX505 (32 GB flashgeheugen) en de CX520 (64 GB) staan hierom bekend met een lichtgevoeligheid van 0 lux. De SD200 heeft een lichtgevoeligheid van 1,6 lux, maar scoort in de reviews redelijk. Verder vind ik flashgeheugen erg handig en veel minder risico dan een harde schijf die een keer kapot kan gaan. Ik heb vele reviews en vooral buitenlandse gelezen en daar komt de sony toch beter uit de bus. Ik heb de camera nu een paar dagen in bezit en ik moet zeggen, bij weinig ligt maakt deze camera prachtige opnamen. Bij normale lichtomstandigheden ook prima. Ik zit nog wat te rommelen met veel tegenlicht, maar dat is volgens mij een kwestie van instellen. Verder voelt de camera degelijk aan. Daarnaast zit er nog een aansluitmogelijkheid voor een externe microfoon of flitser. Dat ontbreekt bij de SD200. De gebruikershandleiding is wat sumier, gezien de toch nog vele instelmogelijkheden als je handmatig wil. Een (extra) accu is alleen op te laden via de camera. Niet echt handig (bij de SD200 is dit beter geregeld). Maar goed, voor een paar tientjes heb je een acculader. De SD200 heeft reguliere SDHC kaartjes, de Sony daarentegen dure Memory Stick Duo (of Pro Duo) kaartjes. Maar als je regelmatig je opnamen overzet dan hoef je niet eens een extra kaartje. Ik heb wel nog een extra accu gekocht, want de standaard FP-PH60 is toch wel snel leeg (nog geen uur bij normaal gebruik).

Vwb aanschaf, gewoon bij de media markt of zo obv laagste prijs (849,-) kopen. Tot 1 februari 2010 krijg je ook nog 100,- retour.

Kortom tot nu toe een prima aankoop en elke dag bijleren om de juiste instelling te vinden.

p.boy 18-10-2009
Geschreven voor: Sony HDR-CX505VE zwart

Ik heb een paar dagen met de Panasonic HDC-TM300 mogen filmen en had er veel van verwacht Al snel kwam ik er achter dat binnenshuis het beeld minder was en de camera wist niet waar hij op moet scherp moest stellen. Hij blijft zoeken. Buitenshuis vielen de kleuren ook wat tegen.

Nadat ik wat testen had gelezen, was dit toch niet wat ik zocht.

Ik ben nu in het bezit van een Sony HDR-CX520 64GB en ik moet zeggen: echt een super beeld, mooie kleuren en met wat minder licht gaat het zeer goed. Ik sta versteld hoe Sony het weer voor elkaar heeft gekregen.

Geluid is ook goed

Blij dat er geen harde schijf in zit.

Mis wel een zoeker, maar dat is wennen.

Het opladen via de camera is ook niet echt fijn

Tweede accu is wel aan te raden.

Memory stick ook niet echt fijn en duur (liever SD kaart)

Camera voelt degelijk aan.

En mooi klein.

Ben zeer tevreden over deze camera.

HDR-CX520 64GB is het zelfden als HDR-CX505 32GB